2017. már 26.

ALL WALLS MUST FALL - tech-noir tactics

írta: HecTroy
ALL WALLS MUST FALL - tech-noir tactics

KickStarter ajánló

Legyen rendhagyó az indítás. A TBS HEAVEN első bejegyzésének témája az All Walls Must Fall című, tech-noir (bármit is jelentsen ez) taktikai játék. Annak ellenére, hogy a blog címe körökre osztott stratégiai (turn-based strategy, tbs) játékokról szóló tartalmat ígér, az All Walls Must Fall valójában nem is teljesen körökre osztott, nem is stratégiai, és még csak nem is befejezett játék.

A fejlesztők (inbetweengames) éppen arra gyűjtenek pénzt a Kickstarteren, hogy elindíthassák a játék closed alpha tesztjét, és befejezhessék a fejlesztést. A KS kampány április 19-ig tart, a cél 15000 euró elérése.

Ha minden jól megy, idén ősszel már mindannyian ellátogathatunk a 2089-es Kelet-Berlin egyik éjszakai szórakozóhelyére, ahol egy, az idő manipulálására képes titkosügynök bőrébe bújva, egyetlen éjszaka alatt mentjük meg a világot. Minden egyéb a Tovább gomb után.

 

Következzenek a fejlesztők játékkal kapcsolatos ígéretei. Ezek nagyjából arra is választ adnak, hogy mit keres ez az ajánló a TBS HEAVEN hasábjain:

Az All Walls Must Fall egy izometrikus taktikai játék, amiben az események a zene ütemére zajlanak. Ez a gyakorlatban úgy működik, hogy az alapvetően valós idejű játékot active pause segítségével megállítva tervezhetjük meg az akciókat. Az active pause miatt szaggatottan (gyakorlatilag körökre osztva) lezajló események a konfliktus (pl. tűzharc) végeztével újra lejátszódnak, ám ekkor már valós időben. Ez alá a valós idejű visszajátszás alá generálja a játék a zenét. Az elsőre talán bonyolultnak hangzó rendszer működését érdemes a bejegyzés végén linkelt pre-alpha játékmenet videóban lehet megnézni.

A játék cselekménye 2089-ben zajlik, egy olyan disztópikus világban, ahol még mindig a hidegháborús viszonyok uralkodnak, és még mindig áll a berlini fal. Az események egyetlen egyetlen éjszaka alatt játszódnak, ennyi időnk van, hogy megmentsük a világot a közelgő katasztrófától. A helyzetből csak akkor van kiút, ha az általunk irányított ügynök sikerrel jár. Ha elbukunk, az időmanipuláció miatt visszaugrunk a kezdetekhez, és, akár egy végtelen-ciklusban indul minden elölről.

Az események alá procedurálisan generált elektronikus zene teljes mértékben illeszkedik a játék koncepciójához. Ízelítőért érdemes felkeresni a fejlesztőcsapat Soundcloud oldalát.

Amit még érdemes tudni:

  • A játékos által irányított ügynök, Kai tapasztalt, de lassanként kiöregedő veterán. Időmanipulációs képességei segítségével meg nem történtté teheti a legutóbbi cselekedeteit (és azok következményeit), visszaforgathatja az időt úgy, hogy közben nem halad az időben visszafele, illetve visszaviheti magát az időben úgy, hogy közben a világban semmi sem változik.A játékban nem csak erőszakkal érhetjük el a céljainkat
  • A legtöbb esetben a rábeszéléstől a fenyegetésig és a számítógépes rendszerek meghackkeléséig rengeteg utat választhatunk
  • A KS kampányt minimum 13 euróval támogatók Steam kulcsot és digitális háttérképet kapnak. Ezek, a fejlesztők tervei szerint idén szeptemberben lesznek elérhetőek

 

A koncepció, a leírások és a látványvilág alapján az All Walls Must Fall engem elsősorban az Invisible, Inc.-re és a Shadowrun sorozatra emlékeztet, de a fejlesztők elsősorban az X-Com sorozatot és a Syndicate-ot nevezték meg inspirációs forrásnak. Igazság szerint majdnem mindegy is, hogy melyik említett játékhoz áll majd közelebb az All Walls Must Fall. Amíg ezeken a nyomvonalakon haladnak, jó eséllyel nem fogunk csalódni.

 

Szólj hozzá

taktikai idoutazas Kickstarter disztopia All Walls Must Fall active pause